29 september 2009

Bye-Bye Eleonora! Ello Hösten!

Jag har varit lite dålig på att skriva på senaste eftersom jag haft enormt mycket att göra på jobbet - mycket strul och uppgifter på hög. En stor "Harry Potter"-release gör inte saken lättare, men det kommer vara riktigt skönt när vi är klara med "Hangover" och alla andra artwork för December-releaserna. Då kan man äntlign varva ner litegrann och ta itu med det som blivit lite underprioriterat under Q4.

Helgen har varit riktigt givande. I fredags var jag på Eleonoras Farwell Party i Hammarby Sjöstad. Eftersom hon är en fin vän och betydelsefull fd kollega var det med blandade känslor jag tog farväl, men trots saknaden så vet jag att hon kommer få det underbart på drömjobbet i L.A och självklart ska jag komma och hälsa på både henne och A.Lo som redan bosatt sig där borta.

En riktigt trevlig tillställning blev det iaf med god mat, vin och gott sällskap och jag var inte hemma förrän kring 3-snåret, vilket inte alls var planerat.
Fler bilder här

Dagen efter var jag måttligt mör men jag och PJ gjorde frukost, packade ner en liten matsäck och tog bilen ut till Ingarö och Björnö där vi vandrade och åt matsäck vid vattnet i det fina vädret. Någon svamp hittade vi inte men lite blåbär hittade vi bland snåren i alla fall.
Fler pix här



Efter vår lilla utflykt åkte vi till Sickla för att köpa nya dojjor till PJ (blev ett par snygga Warps) och tog en storhandling på Willy's när vi ändå hade bilen. Kändes väldigt välbehövligt även om det sved till i plånboken just då.

Till middag lagade jag vitlöksmarinerad kycklingfilé med ungstekta timjankryddade potatis- och kålrabbiklyftor samt champinjon- och trattkantarellsås med cognac, och till efterätt blev det varsin Twister och chirre med dirre till lite fler "Sopranos"-avsnitt. Vi har verkligen blivit helt besatta av den serien och jag börjar misstänka att vi riskerar att drabbas av post-Soprano-syndrom när sista avsnittet är avklarat och serien slut.
Söndagen ägnade vi åt att möblera om lägenheten, skruva upp hyllor i köket, storstäda, ställa ner i källaren, kalka av toalettcisternen, rensa ut, kasta och organisera. Resultatet är riktigt tillfredställande, och vi kommer nog trivas bra här båda två. Vid middagstid var vi båda helt slut och det blev en ganska halvhjärtad, om än god, middag med ekologisk tagliatelle med sås på créme fraiche, gul paprika, lök, kycklingkorv, champinjoner och vitlök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar