22 augusti 2009

T.G.I.F

Lite sen till jobbet igår, gick helt enkelt inte att komma upp med krasslig hals, snurrig skalle och kallsvettande kropp. Slängde på mig paltor och släpade mig mest dit. Köpte några frukostfrallor på vägen och började omedelbart pimpla automat-java i hiskelig takt för att hålla pallet upprätt vid skrivbordet. Tror jag fick en hel del gjort trots snurret och på lunchen betsämde jag mig för en mini-shoppingrunda eftersom jag varit så duktig och äntligen lyckats spara ihop 12.600 kr till min restskatt som ska betalas (Ofantlig summa, jag vet) i december.

Det blev en ny mini-spray från Klippoteket, Proffs torr-shampo, Bronze-puder, blondering, vit skjorta, rosa-glittrig sjal och svart over-size-klänning från H&M och tights från Gina. Hann även hitta de här skorna som jag ska köpa när lönen kommer nästa vecka.

Svängde även förbi Bolaget och köpte mig en flaska ekologiskt vitt vin. Ska bli schysst att se hur det smakar att vara eko-chic:)

Till lunch slängde jag i mig en ost-och olivpaj och sedan jobbade snabbt igenom de sista timmarna med härlig musik i lurarna, tog md lite film och mötte upp PJ i regnet för att gå och handla tillsammans.

Till middag blev det min Pasta Carbonara (bandpasta, hackad lök och vitlök, bacon, campnjoner, rovriven parmesan, två äggulor samt salt och peppar) och efteråt lite choklad och cream cheese-chips till gamla Nutley-filmen "Pariserhjulet" och "Black Books" innan jag somnade som en stock. Så fruktansvärt trött. Hann även slänga i en blondering innan efterätten. Var väl ett par år sen sist men alla verkar tro att jag har blonderat mig ändå så tänkte att jag kan väl ljusa upp det ännu ett steg och få lite guldigare färg då om jag ändå ska fösöka få det att se jämare ut
Sagt och gjort, och nu är jag mer blond än blondast:)

Meningen var att jag skulle ha gått på Pretzeltown och Rockspots Pirat-fest på Anchor med Kati o co igår men så krasslig som jag kände mig blev det bara att skippa det om jag ville palla lördagen. Riktigt surt men som tur är kommer det fler fester.

Och ikväll är det dags igen. Först ska jag svänga förbi mamma kl 18 och säga hej till henne och Staffan som precis kommit hem från Italien, min bror som precis kommit hem från New York och min andra bror som fyllt år och ska grattas. Sedan ska jag kila över till Annika på gatan brevid som har hej då-kväll eftersom hon flyttar till Göteborg och börjar på läkarlinjen. Sedan ska jag möta upp Annie och Jasmine och gå till Hotel Anglais för att ta några drinkar med A-Lo som säger hej då inför sin flytt till L.A. Efteråt blir det väl att möta upp Kati o co igen och gå på Rocks eller möta upp PJ och co någonstans. Den som lever får se.

Nu blir det lunch och lite nagellacksmålning:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar