23 augusti 2009

Bye Bye Girls....

Runt kl 18 igår drog jag upp till mamma för en drink med närmsta familjen plus morfar och Lillemor. Hann inte stanna för middagen men fick iaf träffa alla en snabbis, plocka upp en envis räkning som hamnat fel och ta med mig de tre Victoria's Secret Vanilla Lace lotions som min lillebror snällt köpt med sig hem från New York. Sedan sprang jag över till gatan bredvid för Annikas bye bye get together på studentboendets tak. God vinbål, marshallow-grillning och mycket trevligt sällskap. Verkligen trist att hon flyttar till Bäst-kusten men jag och Kati åker säkerligen ner och hälsar på väldigt snart. Om inte annat till Göteborg DeathFest 2009 den 3:e oktober, då bl a Insision lirar. Två flugor i en smäll så att säga:)



Därefter tog jag tuben till Stureplan för att ta några mojitos med A-Lo (o co) på Hotel Anglais för att säga hejdå nu när hon flyttar till LaLa Land på måndag. Mycket trevligt, men mycket ledsamt. Jag hoppas jag kan komma och hälsa på over there väldigt snart. Efter ett par timmar kom Annie, Coastas, Jasmine och Johan och när de snart skulle dra vidare promenerade jag med dem mot Tegnérgatan innan jag svängde hem till mig. Skönt att komma hem någorlunda tidigt och slippa ta en bulle. PJ (aka ärke-fyllot;)) kom snart från sin kräftskiva hos C och plingade på och lagade nattamat och sedan somnade vi som stockar båda två.



Idag har vi suttit och planerat ekonomi, framtida resor, kollat "Black Books" och käkat underbar english breakfast med bacon, prinskorv stekt ägg och potatis. Bättre dagen-efter-käk finns knappast. Nu är det dax att återgå till Söndags-ångest, planering och dusch. Och att glas nostalgisk Trocadero.

Kram alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar