2 augusti 2009

Limpan och Ankaret

Igår käkade jag och lillebror middag på Limerick - den sedvanliga Fish 'n Chipsen såklart. Sedan kom Sebbe och det blev några glas vin och en Irish Coffee.




Sedan gick jag ner till Sveavägen för att möta up PJ, Tobbe, Dan och holländska Monique och ta en sväng förbi RoQ. När de stängde gick vi till Anchor och fortsatte kvällen. Mycket trevligt.


Idag har jag och PJ käkat pizza och kört lite "Jönssonligan"-maraton. Att jag aldrig tröttnar på dom filmerna - det är ett under:)

Sen har jag handlat, diskat och kollat "Rachel Zoe Project". Tycker ju att mode är riktigt kul så det i kombo med en en reality-show är ju inte helt fel:) Nu sitter jag och plöjer dokumentärer på SvtPlay. Den första jag såg var "Super Mom" som handlade om en tävling i USA där årets mamma skall koras; kriterer och några av deltagarnas bakgrund. Typiskt amerikanskt och, enligt mig, väldigt kontroversiellt men ändå intressant.
Nu sitter jag och tittar på del 1 & 2 av dokumentären om Thomas Quick och förfasar mig över bristerna i det svenska rättsystemet och framförallt - hur många mördare som går fria då man dömt Quick för mord han antagligen inte begått. Han är utan tvekan en ritkigt sjuk människa, men att han mördat alla dem han påstår, det tror jag knappast längre. Riktigt obehangligt.
Imorgon flyger jag och lillebror hem till Gotland och det ska bli så skönt att komma bort från den här stan ett tag. Jag behöver verkligen miljöombyte och distans och tid att tänka på saker och ting. Jag har stött på en platå i livet och det är dags att röra på sig.

DAGENS: Att hyvla en ulk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar