1 augusti 2009

Grilla i duggregn = svensk sommar

Igår kom PJ över och så gjorde vi iordning grillmat - Kött (till PJ), spett med paprika, lök och champinjoner (till mig ), färskpotatis, halloumi och jordgubbar. Eftersom vädret inte var i närheten av att lita på, regn ena sekunden och molnigt andra, så tog vi varsin engångsgrill och drog ut på min gård med käket och brassade på det. Blev riktigt gott med öl och rosé-vin till. När det började duggregna riktigt rejält efter någon timma eller två gick vi upp till mig igen och såg på film och pimplade lite mer öl och vin. Mycket trevlig kväll:)

Jag tog lite lustiga bilder på PJ igår - det är ganska kul eftersom han bara inte kan se normal ut på någon bild i stort sett;)





Nu ska jag göra mig iordning för snart kommer brorsan hit och vi ska gå till Limerick och käka för att fira in att hans semester börjat. Sen blir det antagligen att möta upp några av Diabolical-killarna (bl a PJ) på Anchor och sen vet man aldrig var kvällen slutar.


Hej hopp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar