4 augusti 2009

Back on Yummy-Land

Vaknade någorlunda tidigt igår för att hinna avsluta packningen, dammsuga, diska, städa upp och slänga sopor innan det var dax att åka iväg. Gjorde lunch på resterna i kylen, slängde gammalt skit och tog en lång dusch. Kvart i 4 blev jag upphämtad av mamma som släppte av mig och lillebror vid Bromma flygplats där vi checkade in och väntade vid gaten där jag fick cola-sug igen och var tvungen att köpa världens dyraste 50 cl Pepsi MAX för 33 riksdaler. Helt sinnes.

Flygturen gick snabbt och smidigt som vanligt - 30 min av lite blask-läsning och sedan landade vi på ett varmt och soligt Gotland. Pappa hämtade och vi tog en handling på Maxi (jag köpte en ny bok för semester-läsningen; "14-år och till salu") innan vi körde hem till Lillängen. Jag och Olle inkvarterade oss i gäststugan och sen blev det 50-60-tals Blues/Rock i köket med pappa som lagade middag: Färskpotatis med rökt makrill och lax, sallad, vitlöksbearnaise och romsås. Väldigt gott. Sedan såg pappa och Olle lite på en norsk TV-serie medan jag läste i min nya bok och sedan kollade vi alla på "Beck - Pojken i Glaskupan". Jag är ett riktigt Gunvald-fan!

Sedan gick vi o la oss och jag läste lite till och kollade på lite fler Svt-dokumentärer - Bl a om en turkisk kille med svår tourettes och hans väg mot ett bättre liv och en hård kamp mot Försäkringskassan, samt den här kortfilmen om "Jann Of Sweden" som nu är en riktig idol!
Visst är det härligt att det finns såna här människor i världen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar