28 juli 2009

Sketen tisdag eller vad det nu kallas...

Tvättade från 7 på morgonen till 11 på förmiddagen för att få allt rent, gjorde frukost med java, förbannade att lattevispen från Ikea var lika faulty som den förra och kollade några avsnitt till på svt's "De Kallar Oss Artister". Det ena var om Håkan Hellström, som jag riktigt avskyr, och den åsikten ändrades föga, men däremot blev jag ganska imponerad av Marit Bergman, även om hennes musik normalt sätt inte tilltalar mig alls. Hon har en ovanligt nära och inspirerande relation till sina fans och sådan tycker jag är ganska beundransvärt.

Dock var det avsnittet om A Camp's Nina Persson som fångade mig mest. Denna lilla späda kvinna har en sådan stor personlighet och en sådan gripande röst i kombination med en sådan ödmjuk personlighet att man bara vill bli hennes bästa kompis på stört. Musikaliskt beåvad utan divalater och en sund inställning till kändisskapet - Underbar artist.



Sedan har jag fortsatt fixa här hemma samt kollat på prisbelönta filmen "Frozen River" som handlar om en fattig amerikansk kvinna i nordöstra USA som för att kunna försörja sina två barn börjar smuggla flyktingar från Kanada till USA tillsammans med en indiankvinna från Mohawk-reservatet. En mycket deprimerande men samtidigt väldigt rörande film som ger en liten inblick i Mohawkernas värld, behandlar en trailer trash mammas kamp för överlevnad sedan hon kastat ut sin spelberoende make, barns otroliga förmåga att anpassa sig och olika moraliska dilemman som nästan framkallar tårarna. Rekommenderas!



Middagen åt jag hos mamma där det serverades färska kräftor med bröd, ost och vin, samt latte och hallonglass till eftererätt. riktigt smarrigt. Gjorde ett allmänbildningstest och slog brorsan med 68% mot 59% (frågorna var riktigt kluriga på sina ställen) och sedan tog vi en kvällspromenad.

Nu ska jag snart lägga mig och kolla en film till och försöka somna lite tidigare eftersom jag och mamma ska till Kolmården imorron och kör tidigt. Får ta med mig sko-ombyte eftersom jag ska direkt till Anchor efter på AW med tjejorna, ska också blir riktigt trevligt.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar