19 juli 2009

30-årsfest och lök-söndag

Igår var jag med många fler på Mackans 30-årsfest på Vieille Montagne-fartyget och firade.
God mat, trevligt sällskap, metal i högtalarna och billigt i baren - bättre kan det inte bli:)
Vid 1-tiden drog jag och Kimpa till Ankaret för att avsluta kvällen med grym live-musik. Rikigt bra var det.



Idag har jag mest legat på sängen och kollat avsnitt efter avsnitt av min nya favorit-serie "Two And A Half Men". Sedan blev det att städa upp lite, ta en härlig dusch och träffa lillebror för att käka tacos, se på "Gordon Ramsay's The F-Word" och boka flyg till Gotland.

Nu flyger vi dit den 3:e augusti och hem den 11:e. Det känns väldigt lagom och väldigt skönt att ha det bokat. Äntligen ska jag hem till min älskade ö.

Sedan har jag tagit en hel del tid åt att tänka också. På mångt och mycket som hänt det senaste året som har påverkat mig på olika sätt, på det som komma skall och på vad jag, som individ, behöver. Det är mycket förändring som behövs, men jag har all styrka och alla verktyg att klara av det.

Nu ska jag återgå till att slökolla på filmen "Walk The Line" om Johnny Cash liv, en riktigt bra rulle.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar