12 maj 2009

Slow Food

Igår var jag fruktansvärt trött på jobbet, det kändes som hela världen snurrade och ögonlocken var tunga som bly. Dock lyckades jag släpa mig till Skansen och Restaurang Gubbhyllan för att gå på middag med mamma och Slow Food som hade besök av studenter från University of Gastronomic Scienses i Italien. Vi åt sallad med nakenhavre, hembakt mustigt bröd, panerad strömming med färskpotatis och lingon och en liten chokladbit och kaffe efteråt.



Sedan missade jag precis 47:an mot Centralen så det blev att läsa lite i boken "Hemlös med egna ord" som jag håller på med nu, i skymningen på Djurgården. Var inte hemma förrän runt 22 och somnade ganska snart som en stock framför "Seinfeld".



Idag tog jag på mig den nya fina topen jag fått av mamma igår och tog en 40 min promenad till jobbet igen. För TidigtBandit i lurarna i härligt solsken i blick. Underbart.

Nu sitter jag på jobbet och missbrukar Spotify samtidigt som jag försöker färdigställa september-releaserna i väntan på nästa möte.



Efter jobbet blir det promenad hem till mamma för att gosa lite med Woodie-babyn och se hur han mår för imorron ska vi till pappa veterinären igen. Min lilla lilla kisse. Hoppas verkligen han blir helt bra den här gången.

Sen ska jag och A gå på bio och se "Män som hatar kvinnor" - ska bli riktigt intressant att se den eftersom man hört så mycket positivt. Har ju läst boken och är väldigt nyfiken på hur Noomi Rapace gör rollen som Lisbeth.

Imorron blir det antagligen Anchor med tjejerna, Billion Dollar Babies lirar. Blir nog dock alkoholfritt för min del; för det första är jag i halv ekonomisk kris och för det andra så sparar jag mig gärna till helgen som alltid blir mer än planerat fullsmockad.

Min lilla pissnisse tittar på TV:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar