13 maj 2009

Dynazty & Billion Dollar Babies

"Män Som Hatar Kvinnor" var helt OK - Settingen liknade mycket det jag själv föreställt mig då jag läst boken, och de viktigaste bitarna var trots allt inkluderade, vilket även innebar riktigt råa våldtäktsscener som var lite otäcka att se. Dock hade jag svårt att se Peter Haber i rollen som hämningslös sexmördare, Eva Fröling som Harriet och Mikael Nyqvist över huvudtaget, eftersom han börjar tråka ut mig rejält. Dock blev jag helt betagen av Noomi Rapace som gjorde rollen som Lisbeth till en klockren fullträff - jävlar vilken cool brud! Det förvånar mig inte att hon höjts till skyarna för denna rollprestation, det är hon definitivt värd. Funderar på om jag ska läsa de andra två böckerna nu eller om jag ska vänta tills filmerna kommer och se dem istället...



Imorse tog jag min 40 min morgonpromenad till jobbet och nu sitter jag på kontoret och sörplar java till Kreator och Leave's Eyes med solstrålarna nosandes genom persiennen.

Vid 14 ska jag dra mig hem till mamam för att försöka fixa ett urinprov på Woodie, som såklart inte alls vill gå på lådan nu när han har så ont, och sen springa ner med honom i buren till Djurkliniken på Roslagstull. Därefter ska jag försöka slänga i mig nåt ätbart och dra till Anchor för att träffa lite kompisar och förhoppningsvis hinna se Billion Dollar Babies och Dynazty.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar