12 maj 2011

Uppdrag Granskning

Som ni vet är jag barnsligt svag för samhällsdokumentärer, varför jag självklart missbrukar Uppdrag Granskning.

Här hittar ni flera reportage om bl a arbetsförmedlingen och Alliansens misslyckande med Fas 3, SJs dysfunktionalitet och mörkläggning, amerikanska och svenska pedofilfall och åtgärder, StenaLines utnyttjande av filippinsk arbetskraft, en stor svensk kopplerihärva, flera fall av sexuella övergrepp i äldrevården och skräckexempel inom plastikturism.

SVT Play är en riktig guldgruva om man är intresserad av kvalitets-TV och tycker det är viktigt att samhällets granskas och återspeglas på ett sanningsenligt och relevant sätt.



2 kommentarer:

  1. Himla kul att du börjat blogga igen, har saknat dina inlägg :)

    Själv ser jag alltför sällan på program som Uppdrag Granskning, men när jag väl gör det så är det sjukt intressant. Kanske borde ta mig tid lite oftare..

    SvaraRadera
  2. Notera förresten att jag numera har en annan blogg, hade ju michalw.blogg.se förut, men den gäller ej längre..

    SvaraRadera