11 maj 2011

♠ NON-ACCEPTABLE NEGELECT ♠

Den här bloggen har de senaste månaderna återigen blivit brutalt övergiven av undertecknad - I know, I know - Men då den värsta gravidchocken och illamåendet lagt sig kliar det i fingrarna på nyblivna flodhästen igen! Jag inser att jag inte kommer kunna hålla någon konsekvent blogglinje av något slag, men det får bli som det blir - Håll till godo! :)

Sedan jag plussade på stickan, jag är nu i v. 27, har jag hittills hunnit gå igenom ett helvete av åkommor och lagt på mig 8 kg - Katching! Det där gravida glowet folk snackar har aldrig infunnit sig hos den här damen utan tvärtemot har jag mest känt mig mer tunnhårig än vanligt, fått sämre hy och känner mig obotligt plufsig. Jag tippar på att jag inte kommer bli ens en halv procent hetare innan det här äventyret kulminerar i förlossning, utan snarare motsatsen. Dessutom börjar det lida mot sommar och det är dags att fläka ut sin blek-fläskiga gravidlekamen i mindre kläder, så jag hoppas ingen avlider i förskräckelse av min åsyn. Nu kanske jag låter lite väl pessimistisk, men faktum är att att jag inte tänker köra en graviditet med täckmantel - Såhär ser min ut!

Nuvarande jobbuppdraget börjar som smått lida mot sitt slut och sedan är det mammaledighet på schemat. Det känns både härligt och vemodigt på samma gång då jag älskar mitt jobb i företaget och att få känna mig produktiv samtidigt som jag verkligen ser fram emot att bli mamma och få börja ett nytt kapitel i livet tillsammans med J och vår lilla skatt. Karriären och utvecklandet av min business får ligga på is ett tag då jag arbetar som morsa på heltid, men sedan kommer jag tillbaka i full speed - Det kan jag lova! Det finns inget roligare än att få odla fram nya idéer och infallsvinklar och jag ser fram emot att få hugga tag i arbetsbiten igen när det är dags igen!
P g a en hel del stora deadlines och överlämning kommer jag vara i Stockholm ännu fler dagar framöver, och även om det blir intensivt jobbmässigt så ska jag verkligen passa på att boka upp mina luncher och kvällar med nära och kära 08:or. Det känns så skönt att kunna uppleva det bästa av två världar, även om pendling till viss del är ganska krävande både på gravidkropp och psyke.

I helgen var J i Norge och lirade på någon Metal-festival så jag tog tillfället i akt att åka ner och träffa lite kompisar i Stockholm över lunch, brunch, fika, glass, parkhäng och fest. Att jag dessutom fick tillfälle att äta hembakt rabarberpaj på Erikas innergård på Söder i måndagskväll med mina Gotlandsbrudar och två små härliga 1-bastare gjorde inte saken sämre. Man gillar't!

Den här helgen missar jag dessvärre en möhippa för en underbar tjej i hufvudstaden som jag gärna skulle deltagit i eftersom jag och J kommer vara uppe hos svärmodern i Ljusdal fredag-lördag för lite familjemys, men så kan det vara. Kommer vara kul att se Ljusdal i sommarskrud denna gång, eftersom det sist vi var där fortfarande var rejält mycket snö över vårt kalla rike. Vi behöver dessutom få lite tid att bara vara ett par dagar, eftersom våra jobb i kombination med graviditet och att J håller på att spela in en platta med Isole tärt ganska hårt på våra stressnerver. Tiden räcker definitivt aldrig till allt man vill!



v. 24 i Central Park, New York



v. 20 i Gävle



Mitt lilla socker på Ultraljud i v. 19 (suger på tummen!)

2 kommentarer:

  1. underbart med update älskling! Men en sak ska jag påpeka, kommer du ihåg hur du sa att jag hade gravidglow och att jag gång på gång sa att jag kände mig fulare än någonsin?
    Mhmm! Jag tycker du är så jäkla vacker, då såg jag dig hemma i myskläder en sen kväll. Du är inge fulare någonstans! Men jag vet exakt vad du menar ;)

    SvaraRadera
  2. Åh finaste Fritzen, du kommer bli en fantastisk mor! Hoppas jag kan hälsa på om jag inte hinner flytta hem först. Puss från A.Lo

    SvaraRadera