10 februari 2011

★ Truly Family ★

Hej igen!

Nu har det varit en sådan där helvetesvecka igen där jag i måndags under mina Sthlms-dagar fick spendera över 4 timmar på Danderyd och jag dessutom de senaste 2 dagarna kräkts från morgon (och då menar jag från 03:30) till kväll och mått allmänt oskapligt. Jag får dock ta detta som ett tecken på att lill-knatten där inne mår bra och det var iaf skönt att få se bebisen snurra runt och ha sig på ultraljudet i måndags - En lättnad minst sagt. Om 2 veckor är det dags för första rutinultraljudet på sjukhuset så det ska bli spännande! Då får Jonas titta också, det har han längtat efter.

I lördags var pappa, hans fästmö, mina bröder och min svägerska här i Gävle över dagen för att hälsa på oss vilket var supertrevligt. Jag har inte träffat pappa (som i stort sett bildligt varit insnöad hemma på Gotland) sedan i oktober så det var extra kul. Sedan flyttar ju min bror och svägerska till LA om 1 månad så det känns viktigt att träffa dem så ofta man kan såklart.

Vi fikade i alla fall med kaffe, te, kladdkaka och min hemgjorda morotskaka med extra mycket frosting (den är ju godast) innan vi framåt kvällskvisten gick till Restaurang Interpool och käkade burgare. Vi fick både blommor och liten present till bebisen som jag ska lägga upp bild på lite senare tillsammans med en söt, och väldigt passande, napp som vi fick i present av grannarna:) Jag har tur som har en så snäll granne som är gravid och alldeles snart ska ploppa ut sin lilla tjej som lånat ut både mamma-lektyr och kläder till mig - Underbart! :)

Imorgon kommer våra fina vänner Hanna och Ronnie hit från Sthlm för att spendera helgen med oss vilket vi verkligen sett fram emot så mer om det i nästa inlägg!

Från i lördags:









Ikväll åker 50% av polarna iväg på Close Up-kryssningen och även om jag önskar att jag kunde följa med så känns det nog säkrast i mitt tillstånd att jag stannar på land.
Här är en liten bild på mig och mina fina vänner Tommy och Kati från Close Up-kryssen i september som var en riktigt blöt historia ;-)



Nu är det dags att väcka Jonas och dyka ner i jobbmailen igen!

Puss & Kram!

1 kommentar:

  1. Nämen shit! hade helt missat att du e preggo! ;D Grattis babe!

    SvaraRadera