23 februari 2010

Looks That Kill

Idag är det fortfarande SL-kaos och min plan på att äntligen komma ut och shoppa har återigen gått åt pipan. Dock har jag bestämt mig för att trotsa halkan och den isande blåsten senare ikväll då jag ska ta en fika med en kompis och sen en öl på Anchor med en gammal högstadiepolare från Gotland (såvida ingen av dem fastnar på väg in till stan dvs) för en kväll till pallar jag inte att sitta instängd och skaffa mig en ännu fetare elräkning.

Det vore inte mer än rätt att SL bjuder på mars månads månadskort för alla Stockholmare och att alla fastighetsägare sänker månadsavgiften p g a dålig isolering som gör att man måste fixa värmen själv vilket resulterar i ovanstående räkning. *Bitterfittan är framme, javisst*

Hittils har jag ägnat mig åt att uppdatera min sida på Statist.se, browsa Tradera efter coola rockabilly-klänningar, leta inspiration till sista tatueringsmotivet på min upper sleeve och köpa nya extensions på Rapunzel of Sweden.

Många tjejer i den här stan väljer konsekvent att köpa sitt löshår på Taj Mahal på Drottninggatan, men mer lurad kan man inte bli; denna butik har absolut ingen koll på var håret kommer ifrån, de påstår sig sälja remy men gör precis motsatsen och mycket av det "äkta" håret är utblandat med syntet vilket gör att håret tovar sig direkt.

För samma pris kan man köpa äkta hår med bra kvalitet på Rapunzel. Jag köper hela träns och syr själv clips (hade tidigare ceratinfästen samt isydda träns men det sliter något fruktansvärt på håret oavsett vad frisörerna säger) vilket bli mycket billigare, mer lättskött och inte sliter i närheten så mycket på håret. Idag har jag köpt bodywave träns i färgen platina #60 (brukar annars ha den snäppet mörkare #613 i straight) så det ska bli väldigt intressant att se hur det blir då jag sätter i clipsen.



Sedan har jag även bokat ögonfransförlängning på Salong STIL på Grevgatan på torsdag - ska bli väldigt kul att äntligen kunna svepa med fransarna lite;) Ska samtidigt kolla om det finns tid för nagelförlängning, känner att det är dags att bli lite vårfin nu:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar