31 januari 2010

MACHINE HEAD på Arenan

Igår käkade jag, Anders och Norrbacka middag och drack drinkar på Kelly's innan vi drog vidare till Machine Head-konserten på Arenan. Öppnade gjorde fantastiska Bleeding Through och Hatebreed - men det är inte en enda spelning det senaste året som kan mäta sig med Machine Heads performance igår - Det var fullkomligt jävla magiskt, och jag tror inte det finns någon som var där som inte tycker detsamma.

De lirade låtar från blandade plattor, från Burn My Eyes till The Blackening, och glömde inte att lira mina två absoluta favoriter "Davidian" och "Halo" heller.
Moshen var galen, bandet fick igång publiken något frukansvärt och annonserade även ut att en ny platta är påväg inom de närmsta 5 månaderna vilket är en riktigt glad nyhet, speciellt eftersom bandet varit på turné i hela 3 år nu.

Jag är fortfarande helt lyrisk såhär dagen efter och känner fortfarande doften av öl, svettig mosh och en totalt uppskruvad publik.

MACHINE fucking HEAD!


Bilder kommer senare, men vill ni ta en titt på Rockfotos upplägg kan ni göra det här.




1 kommentar:

  1. sv: ja det blir ett måste!
    nejfan, jag gillar dakota, dock för hennes skådespelartalanger men, haha. Hon känns inte rock 'n' roll at all dock.

    SvaraRadera