17 oktober 2009

Middag med Tre Apor

Ett inlägg per vecka är skandal! Det måste det bli ändring på! Jag har ju riktigt mycket jag vill plita ner.

För att uppdatera lite så var jag på 30-års fest i Tess mansion i Tullinge förra lördagen, mycket trevligt! Söndagen ägnade vi mest åt att betala för våra synder och resten av veckan har i stort sett endast bestått av jobb, förmycket och över, sömn och mat. Har man lyckats se något program på TV utan att somna har det varit en bedrift, och man kunde lika gärna ha haft en tältsäng på jobbet i veckorna så hade man sparat lite tid i kommunaltrafiken iaf.

Igår hade vi middag här hemma med Costas och Annie. Jag serverade tagliatelle med saffran, vitt vin, tomat, spenat, räkor och kräftstjärtar, ost och kex och hembakad kladdkaka med kiwi coh vaniljglass. Till detta blev det mycket vin (provade Systemets nya vita vin "Tre Apor"- Riktigt gott tyckte vi det var!) och prat. Av tradition slocknade jag av utmattning redan vid 12-snåret efter en mycket trevlig kväll i goda vänners lag då Ivy's härliga mjuka sound gått på repeat.

IVY - Edge of The Ocean




Idag har jag har tagit det lugnt med lunch, kaffe och "Sopranos". Snart är det dags att göra sig iordning för att träffa Vic och dra till Annexet och Mustasch-spelningen och därefter kanske efterfest.


1 kommentar:

  1. tack:)
    the art of tattoo

    Jag ... e ...hmmm tack .. Ny bloggare.. thailand bra fråga.....? hahha ska jobba ... vara tyst några dagar:) vandra , rita bada. Egentligen vill jag HEM........ Men ibland måste jag bita livet i svansen och göra tvärt om:).... jag vägrar att gå andras och mina egna s ärenden..... så då blir det tvärt om.... svårt ibland .....
    p.s om du e i mina trakter kom förbi så bjuder jag på en dans.


    MVh
    A

    SvaraRadera