10 maj 2009

ANNIELA, BABYLON BOMBS & SÖNDAGSPARTY

Vilken helg. Jag är helt slut.
Fredagen innebar att ta sig hem fort som tusan, fixa iordning sig och pallra sig hem till mamma på födelsedagsmiddag med sesamlax och kyckling samt klyfpotatis, sallad, bubbel och flödande rosévin. Sen tog jag tuben till Stureplan för att möta upp Kati för att gå på Hitworks' Release Party för nya artisten Annielas album "Extravagaza" på Blue Moon Bar. Anders Tegner mötte upp och underhöll oss medan vi drack några glas bubbel, rosé och vitt (gratis är gott;)).
Höjdpunkten var trots allt den rosa tjejtoan med en chockrosa sex toy vending machine. Hur ballt är inte det?

Anniela


Därefter tog vi en taxi till Harry B där Babylon Bombs spelade och där stannade vi resten av kvällen medan regnet öste ner utanför.



Dagen efter var man ganska mör och jag ägnade den mesta av dagen till att städa, kolla meningslösa TV-serier och vila eftersom jag plötsligt fått så innihelvets ont i halsen.
Det blev att jag skippade planerad utgång och sprang över till mamma och umgick med min lilla Woodie-kisse det mesta av kvällen istället. Vi såg på "Robinson" och en totalt kass film som gick på 4:an som hette "Se Upp För Dårarna" (Se upp för den filmen säger jag bara!)
Väl hemma somnade jag ganska snabbt av ren och skär utmattning till "Pojken i Randig Pyjamas", som för övrigt ska vara en riktigt bra rulle.

Vaknade imorse av att vädret fått smärre damp och att mamma ringde och berättade att Woodie börjat blöda igen. Kunde inte tro att det var sant att min lilla bebis återigen måste till pappa veterinären med samma symtom och jag är såklart väldigt väldigt orolig även om han inte verkar ha ont. Min lilla äsklings-kisse, varför ska det hela tiden behöva hända dig?
Dock hade veterinären här nere stängt söndagar så jag ska ta ett Smart Cat urinprov imorron och springa ner med det på kvällskvisten så att de kan kolla det.

Jag och Olle tog en middag på Mongolian Steakhouse och nu är jag hemma och kollar på "Söndagsparty med Flip & Fredrik" med Zach Braff och Persbrandt. Persbrandt är ju riktigt skön men Pål Holländer som tillät grabbarna spontantatuera honom verkar vara en riktigt mediakåt jävel måste jag säga. Var smart nog att ta mig en svart kopp kaffe nu kl 22.15 på kvällen och funderar därför på att försöka kolla på filmen jag somnade till igår igen.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar